Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Inilah Warga Palembang Yang Melempar Kotoran Manusia Di Dalam Mesjib



PALEMBANG - Tindakan yang membanggakan membuang kotoran ke masjid itu dilakukan oleh seorang lelaki melawan Masjid Jami Gandus di Palembang.

Para pelaku yang membuang kotoran manusia ke masjid Palembang Jami Gandus, para pejabat telah melaporkan.

Penganjur Masjid Palembang Jami Gandus memutuskan untuk melaporkan pelaku ke Sektor Polis Palembang Gandus pada hari Ahad (10/27/2019).

Pengerusi Masjid Jami Gandus Palembang Harian, Hendra Gunawan setelah mengadakan konsultasi dan meminta pendapat dari para penatua dan para ulama, akhirnya memutuskan untuk melaporkan kejadian ini ke Sektor Polisi Gandus Palembang.

"Kami telah melaporkan kejadian ini ke Balai Polis Gandus dan menyediakan rakaman CCTV apabila pelaku melakukan perkara ini yang tidak hadir," katanya.

Tindakan para pelaku yang tidak bertamadun itu membuat pentadbir dan penyembah serta masyarakat sekitar masjid marah.

Kerana, dari rakaman CCTV, terlihat pelaku sengaja datang dan membuang sisa manusia ke masjid tertua dan terbesar di Gandus.

"Kami berharap polis akan segera menangkap pelaku kerana tindakan mereka tidak bertamadun, kami dan orang ramai marah dengan tindakan pelaku yang sengaja melemparkan najis manusia ke dalam rumah Tuhan," katanya.

Benar-benar tidak mempunyai minda dan hati. Orang yang tidak dikenali dicatatkan oleh CCTV dengan sengaja melawat masjid Jami Gandus di Palembang.

Pelaku yang memakai kaos putih ini datang ke Masjid Palembang Jami Gandus dengan sisa manusia.

Dia membawa kotoran, ke dalam masjid Jami Gandus di Palembang tepatnya di bahagian kuil wanita.

Jadi, kotoran bertaburan di atas solat dan lantai belakang masjid Palembang Jami Gandus.

Insiden ini, pengurusan Masjid Jami Gandus Palembang telah dilaporkan kepada Polis Sektor Palembang Gandus untuk tindakan segera.