KOMENTAR DI BAGIAN BAWAH SEKALI

Investor banyak tertarik dengan kawasan prabumulih yang bagus untuk bisnis



Banyak cara boleh dilakukan untuk mengisi masa lapang pada hujung minggu. Terutama masa untuk berkumpul dengan keluarga tercinta anda. Salah seorang daripada mereka melawat tarikan pelancong atau kuliner di kota Prabumulih.

Nah, ternyata Prabumulih mempunyai banyak tempat masakan dengan pelbagai menu andalan. Salah satunya adalah di kolam renang Pak Haji, Daerah Prabumulih Barat. Di tempat ini, selain menyediakan masakan khas Sumatera Selatan (Sumsel) dalam bentuk pindang, pelbagai jenis makanan ringan yang lazat tersedia dengan harga yang berpatutan.

Malah pempek, model dan tekwan juga ada. Rasanya sesuai digunakan sebagai lokasi untuk perhimpunan keluarga. Bukan itu sahaja, lokasi strategiknya menambah kemudahan pengunjung untuk melawatnya. Malah, susun atur lokasi dibuat dengan kemas, dilengkapi dengan taman tiruan yang indah.

"Sebenarnya ada muzium tiga dimensi yang dimiliki oleh Pertamina, tapi tidak dibuka secara terbuka. Tetapi terdapat juga banyak lokasi hiburan lain yang boleh digunakan di kawasan Pertamina, "kata seorang pengunjung ke Taman Pertamina di Prabumulih City, Melly baru-baru ini.

Beralih ke Daerah Prabumulih Timur, tidak kurang ramai. Di kecamatan, yang dipimpin oleh Hendri Dunant, terdapat banyak tempat yang dapat dikunjungi oleh masyarakat Prabumulih secara umum. Terutama lawatan kuliner seperti Galeri Darrell yang menyediakan pelbagai jenis Prasmanan Nanas Diproses di Prabumulih, beberapa tempat hiburan Familly seperti Afgan D'Atone Diva Karaoke dan hangout santai yang boleh digunakan untuk berkumpul dengan keluarga.

Antaranya Cafe Bang Ali Coffee, Papi Frank, Coffe dan Me, I Cafee and Resto, Mahkota Cafe and Resto. Pada masa ini, sekali lagi terdapat kafe Dungeon dan restoran Prabumulih. Semua kafe ini menyediakan kemudahan seperti wifi percuma dan karaoke. Dan tentu saja ia menyediakan pelbagai jenis makanan ringan dengan ciri masing-masing.

Seperti Cafe Bang Ali yang menyediakan pelbagai jenis menu kopi. Semua mempunyai ciri-ciri mereka sendiri, setiap menu utama dengan tempat-tempat selfie yang indah dan menarik untuk diabadikan oleh pengunjung, tentu saja, dengan pelbagai jenis menu makanan murah dan berpatutan untuk semua orang.

"Segala-galanya boleh disarankan untuk berkumpul bersama, bukan hanya dengan keluarga tetapi juga rakan-rakan ketika makan bersama, terutama di kafe Papi Frank, yang telah ditubuhkan sejak tahun 2016, mempunyai menu istimewa yang sibuk, beras liwet dengan harga terjangkau mulai dari Rp 70 ribu hingga Rp 180 ribu. Sudah tentu masih sangat berpatutan, "kata Frengky Nasril, pemilik Papi Frank, yang merupakan salah satu kafe favorit di Prabumulih.

Di Daerah Rambang Kapak Tengah, terdapat juga pelancongan air, Kolam Renang Caroline Island. Kolam renang yang terletak di Kampung Karangan dianggap sebagai tempat pertama di Prabumulih sebagai destinasi pelancongan air, dengan umurnya yang hampir dua belas tahun, hanya semulajadi beberapa kemudahan Waterboom yang lengkap di sini.

"Untuk meningkatkan bilangan pengunjung, kami juga menyediakan satu organ tunggal untuk pelawat yang suka menyanyi, dan ia bebas untuk digunakan secara percuma," kata pengurus Caroline Island, Hj Rian Widod. Sejak kebelakangan ini, dengan menggunakan Dana Kampung, Kampung Karang Bindu, salah satu kampung di Daerah RKT telah berjaya membangunkan daya tarikan pelancong tasik Bujong yang sangat menarik kepada masyarakat. Dengan kewujudan beberapa itik yang disewa, menjadikan Lake Bujoan sebagai destinasi pelancongan air yang telah berkembang pesat sejak kebelakangan ini, dan juga menjadi tempat untuk pelbagai acara dalam agenda Pemerintah Kota Prabumulih. Seperti dua minggu lalu, tasik Bujoan adalah tempat perayaan Palang Merah Indonesia (PMI) Prabumulih City.

Sekarang tempat hiburan alternatif terakhir di Bandaraya Prabumulih, iaitu Citimall. Berdasarkan keperluan dan tuntutan masyarakat, Pemerintah Kota Prabumulih berjaya membawa para pelabur untuk menubuhkan pusat perbelanjaan mini di Kota Prabumulih. Sejak pembukaan lembut dibuka pada Februari 2018, Citimall Kota Prabumulih terus menyumbang untuk memberikan hiburan kepada rakyat Prabumulih.

Dengan kehadiran pusat membeli-belah moden dan terbesar di bandar Prabumulih, orang ramai boleh berehat dengan keluarga mereka untuk mendapatkan pelbagai jenis hiburan. ingin menonton bioskop, Cinemaxx, membeli-belah untuk pelbagai keperluan fesyen, di sini adalah Sun dan beberapa jenama fesyen lain, ada juga Happy Time, yang menyediakan pelbagai permainan dan peralatan rumah tangga dan alat tulis pejabat (ATK) dan aksesoris, ada Pak DIY yang hadir untuk memenuhi keperluan Komuniti Prabumulih.

"Ketika pertama kali dirasmikan, Citimall belum terlalu sibuk, tetapi seiring dengan berjalannya waktu, semua tenant mulai dipenuhi. Malah hari ini Citimall boleh dikatakan sebagai tempat hiburan alternatif bagi rakyat Bandar Prabumulih secara amnya. yang biasanya harus pergi ke mal ke Palembang, kini kebutuhan tersebut dapat ditemukan di Citimall Prabumulih, "jelas Mayor dari Prabumulih, Ir H Ridho Yahya MM.

Terdapat Pusat Pelancongan, Hiburan dan Pelancongan Artificial
Prabumulih, sebuah bandar kecil di Sumatera Selatan, mempunyai potensi besar. Bukan sahaja kaya dengan sumber semula jadi, kota yang dijuluki City of Nanas semakin terbang di tempat kejadian nasional dengan pencapaiannya. Malah bandar ini kini merupakan daerah perniagaan yang menjanjikan.
BAGIKAN SEGERA WhatsApp

Post a Comment