KOMENTAR DI BAGIAN BAWAH SEKALI

Putra Putri SmanSa 2019 Kota Prabumulih Inilah Pemenangnya



PRABUMULIH-SMA Negeri 1 Prabumulih menyelenggarakan 2019 Pemilihan Smansa Anak (PPS) dengan tema "Menuju Generasi Milenium Cerdas dan Keagamaan" di SMA Negeri 1, Senin (10/14/2019).

Kegiatan grandfinal Pemilihan Smansa dihadiri oleh Mayor Prabumulih yang diwakili langsung oleh Pembantu III H.M Rasyid SAg MM.

Dalam ucapannya Penolong III berkata, dalam penilaian juri mesti bersikap netral dalam pemilihan Pemilihan Smansa.

"Saya harap semua hakim akan melantik yang terbaik, kita mencari anak lelaki dan perempuan yang terbaik," katanya.

Masih berkata Rasyid, semoga Smansa ini dapat menjadi yang terbaik di Kota Prabumulih, dan dapat mewakilinya untuk Provinsi nanti.

Aktiviti ini dipenuhi dengan persembahan bakat para peserta akhir, pelbagai bakat ditunjukkan, termasuk lukisan, menari, menyanyi dan memainkan alat muzik, dari sepuluh pasang (Dua Puluh Peserta) dari finalis PPS.

Pengetua SMA Negeri 1 Prabumulih Freni Listiyan SPD MSi turut menyampaikan ucapannya, sepuluh pasangan terpilih yang akan menjadi PPS pada tahun 2019.

"Kami melakukan aktiviti ini setiap tahun, yang kami pilih dari setiap kelas, aktiviti ini bukan sahaja kerana ia cantik dan tampan, tetapi lebih banyak lagi menjadi ikon yang membawa nama baik Smansa," kata Setiausaha Utama Smansa.

Tambahan pula, Freni mengucapkan terima kasih kepada jawatankuasa yang bertanggungjawab, Smansa akan bertekad menjadi juruterbang dari sekolah-sekolah lain.

Sumber: Waspadanews.com
BAGIKAN SEGERA WhatsApp

Post a Comment