KOMENTAR DI BAGIAN BAWAH SEKALI

Takut Terkena Peluru Panas DPO ini Menyerahkan Diri



PRABUMULIH - Karena takut ditembak oleh polisi, Muslianto alias Gatot (31) menyerah kepada Polis. Pelakon yang dikenali sebagai pakar Curanmor (Kecurian Kenderaan Motor) takut nasibnya akan sama seperti pelaku lain yang telah ditembak mati.

Para pelaku menyerah kepada Timsus Tantura ketika Timsus Tantura berpatroli seperti biasa.

Pelaku yang diserahkan atas nasihat keluarganya, yang diberikan pelaku akan ditangani dengan tegas oleh petugas itu jika ditangkap.

Oleh kerana laporan di daerah hukum daerah Muara Enim dengan nomor laporan: LP / B / 103 / IV / 2019 / SUMSEL / RES MUARA ENIM, mencuri dua unit sepeda motor yang membawa kepada pelaku.

Dengan laporan keluarga Tantura Timsus segera mengamankan pelaku di rumahnya di Desa 1 Aurduri, Daerah Rambang Dangku, Kabupaten Muara Enim, Ahad (10/13/2019) sekitar pukul 20:00 WIB.

"Keluarga saya menasihati saya untuk menyerahkan diri kepada pihak berkuasa, saya menyerah diri kerana saya takut ditembak, tuan," jelas pelaku.

Tambahan pula, pelaku diserahkan kepada piket Penyiasatan Jenayah Prabumulih dalam keadaan baik. Pelaku didakwa mengikut artikel 363 tentang kecurian dengan penalti 5 tahun penjara.

Sumber: WaspadaNews.com
BAGIKAN SEGERA WhatsApp

Post a Comment