KOMENTAR DI BAGIAN BAWAH SEKALI

Jalan Jalan Pakai Sajam, Pria Ini jadi Nyasar Kekantor Polisi



PRABUMULIH - Rondaan rutin yang dijalankan oleh Pasukan Tantura Polis Prabumulih setiap hari ternyata dapat mempersempit ruang bagi pesalah jenayah.

Kali ini, seorang lelaki bernama Indrawan (34), seorang penduduk di Kecamatan Karang Jaya, Kecamatan Prabumulih Timur, Kota Prabumulih berjaya ditangkap oleh Tim Tantura.

Suspek itu ditangkap pada Selasa 5 November 2019 sekitar 22:30 pagi di Kampung Karang Karang, Kecamatan Karang Jaya, Daerah Prabumulih Timur.

Penangkapan suspek bermula apabila Pasukan Tantura melakukan rondaan rutin, tepatnya di Dusun Jalan Karang Jaya, melihat beberapa lelaki sedang melepak di tepi jalan.

Apabila pasukan Tantura hendak mendekati tiba-tiba seorang lelaki cuba melarikan diri, tetapi dengan cepat ahli Tantura segera menangkap pelaku, dan setelah diperiksa para pelaku membawa pisau yang terselip di pinggang kiri.

Ketua Polmas Parbumulih Adjunct Komisaris Kanan I Wayan Sudarmaya SH SIk MH diiringi Kasat Sabhara AKP Ahmad Jauhari yang diiringi oleh Kepala Turjawali Ipda Rikiyanto Atmaja S.H mengonfirmasi penangkapan itu.

"Pasukan Tantura telah mengamankan satu suspek yang ditemui membawa senjata jenis pisau yang tajam," katanya.

Selain itu, suspek dan keterangan dalam bentuk senjata tajam telah dicagar dan diserahkan kepada piket Sat Reskrim untuk diproses mengikut undang-undang yang terpakai.
BAGIKAN SEGERA WhatsApp

Post a Comment