KOMENTAR DI BAGIAN BAWAH SEKALI

Perampok SPBU Yang Lalu Tertangkap Tetapi Tewas Saat Di Rawat



Polis bergerak dengan cepat untuk mengejar pelaku rompakan gas di kampung Simpang Tais, Talang Ubi, Sumatera Selatan yang berlaku pada siang hari sebelum Jumat (8/11). Dalam masa kurang dari 24 jam, satu daripada empat pelaku telah ditangkap, tetapi mati akibat sakit semasa proses peperiksaan.

Pelaku dengan inisial HD ditangkap di rumahnya yang disewa di Simpang Raja, Kelurahan Handayani Mulia, Talang Ubi. Lokasi hanya kurang dari satu kilometer dari stesen minyak yang dirompak.

"Bersenjata dengan kamera pengawasan CCTV di pom bensin dan mengumpulkan informasi dari sejumlah saksi, pelaku telah memenuhi kriteria tersebut. Para pelaku dipertanggungjawabkan pada hari Jumat sore dan tanpa perlawanan," kata Kepala Polisi Muara Enim melalui Komisaris Polisi Talang Ubi Okto Iwan Setiawa yang disertai Pegawai Penyidik ​​Kriminal Ipda M. Arafah SH, Sabtu (11/09/2019).

Kanit menambah, semasa siasatan, DA mengeluhkan sesak nafas dan pemeriksaan terpaksa dihentikan sementara. Jadi pada hari Sabtu pagi, pelaku telah dibawa ke hospital, dan selepas menerima rawatan selama kira-kira dua jam, kehidupan pelaku tidak diselamatkan.

"Pelaku terbunuh kerana sejarah penyakit itu, dan pelaku kini telah dihantar kembali ke rumah pengebumian. Bagi rekod, pelaku adalah seorang yang KE dan disyaki melibatkan diri dalam beberapa penjenayah di bidang kuasa Polis Sektor Talang Ubi. Kambangan dan tidak teragak-agak untuk membunuh nyawa mangsa, "katanya.

Pada masa ini, meneruskan Ipda Arafah, pihaknya masih mengejar ketiga-tiga pelaku yang identiti mereka telah terjebak. Dan semasa mengamankan DA, para pegawai itu memperoleh satu pukulan Senapang Api Dipasang (Senpira) dan tiga peluru aktif.

"Bukti yang akan kita gunakan dalam bentuk pakaian, tas, kasut dan senpira yang digunakan oleh pelaku ketika melakukan tindakan," dia menyimpulkan

Ia diketahui, petang Jumaat (8/11) menjelang solat Jumaat, empat perompak terbakar dan menunggang dua motosikal ke stesen minyak di Simpang Tais. Mereka mengalahkan, mengancam dan menembak di salah satu pegawai stesen minyak. Dengan mudah, empat orang pelaku merampas wang termasuk barangan peribadi pegawai SPBU.
BAGIKAN SEGERA WhatsApp

Post a Comment