KOMENTAR DI BAGIAN BAWAH SEKALI

Prabumulih - Karena Menganiaya Anak Kos Japry Di Bawah Kekantor Polisi !!



PRABUMULIH - Kerana dia tidak dapat mengandung emosinya, Japri Yansah (26), seorang penduduk Hamlet IV, Kampung Sukamerindu, Daerah Lubai, Daerah Muara Enim telah dipinjam ke Polis Sektor Timur Prabumulih, Jumaat (12/13/2019).

Suspek tersebut diberi kuasa oleh petugas kepolisian atas laporan korban Dewi (25), warga Jalan Murai Batu, Kecamatan Gunung Ibul, Kecamatan Prabumulih Timur.

Mangsa dilaporkan ke Balai Polis Sektor Timur Prabumulih kerana dia telah menjadi mangsa oleh seorang suspek Sabtu lalu (07/12).

Menurut laporan mangsa kepada polis, pelaku yang mengalami korban kontrak di Rumah Rented Pelangi, Jalan Murai Batu, Daerah Gunung Ibul, bertempur.

Pelaku melanda kepala mangsa dengan menggunakan botol kaca soda hijau ke arah dahi mangsa dua kali dan memukul belakang kepala 3 kali.

Tidak lama selepas insiden ini suspek kembali ke mangsa dan mengamuk di rumah yang dikontrak mangsa dan cuba memaksa pintu dibuka untuk disewa.

Kerana mangsa ketakutan dan terancam, mangsa menghubungi pegawai polis dan segera pergi ke penjenayah, maka para penjenayah dijamin dan dibawa ke Balai Polis Prabumulih Timur untuk siasatan lanjut.

Ketua Polis Adjunct Pesuruhjaya Kanan I Wayan Sudarmaya Prabhatulih MH MH melalui Ketua Polis Timur Prabumulih AKP Alhadi Ajansyah SH mengesahkan penangkapan itu.

"Para pelaku dan bukti botol soda kaca hijau yang digunakan oleh pelaku untuk melakukan penganiayaan yang telah kami selamatkan di Polis Sektor Prabumulih Timur, untuk menyiasat tindakan para pelaku yang kami perangkap dengan pasal 351 KUHP," pungkasnya.
BAGIKAN SEGERA WhatsApp

Post a Comment