Inilah 3 kelebihan handphone realme 3

Post a Comment


Realme, sub-jenama penjual telefon pintar gergasi Oppo, mengeluarkan semula HP terbarunya, Realme 3. Telefon ini membawa keunikannya sendiri tentu saja. Dan tentu saja terdapat kelebihan dan kekurangan Realme 3 yang sangat menarik untuk dibincangkan. Oleh itu, pada kesempatan ini, Carisinyal akan membincangkan kelebihan dan kekurangan Realme 3 yang tidak kurang sejuk daripada HP lain dalam kelas harga yang sama. Penasaran? Pertimbangkan hanya perbincangan berikut.

Kelebihan Realmi 3 

1. Skrin OK


Realme 3 dilengkapi dengan skrin besar 6.22 inci dengan panel LCD IPS. Skrin itu sendiri masih membawa resolusi HD + 1520 x 720 piksel dengan ketumpatan skrin di bawah 400 ppi. Walaupun begitu, skrin Realme 3 HP ini masih menyenangkan mata dan sudah tentu ia masih selesa untuk digunakan untuk menonton video atau bermain permainan. Skrin telefon bimbit ini mempunyai nisbah 19: 9. Dengan cara ini, Realme telah menyalakan skrin Realme 3 HP ini dengan pelindung skrin Corning Gorilla Glass generasi ketiga, jadi anda tidak perlu bimbang tentang skrin yang mudah tercalar yang merosakkan paparan telefon bimbit itu sendiri. Oh ya, di bahagian atas skrin telefon bimbit ini terdapat juga titisan titisan air yang disebut dewdrop atau titisan air. Iaitu, kedudukannya adalah salah satu standard telefon bimbit supaya ia dapat memasuki talian telefon bimbit semasa.

2. Prestasi Semasa


 Beralih ke sektor landasan dapur dari telefon bimbit ini. Realme 3 cantik dilengkapi dengan chipset yang dibuat oleh pesaing Qualcomm, Mediatek Helio P60 yang merupakan chipset kelas menengah pertengahan. Di samping itu, telefon bimbit ini juga diperkuat dengan RAM dan memori dalaman yang agak besar. Realme 3 boleh didapati dalam varian RAM 3GB dengan memori dalaman 32GB dan varian 4GB RAM dengan memori dalaman 64GB. Laman GSMArena sedang menguji untuk mencari skor antutu dari telefon bimbit ini. Hasilnya, Realme 3 dapat memperoleh skor melebihi 120 ribu. Nah, jika anda memerlukan telefon bimbit yang sesuai untuk digunakan untuk menjalankan aplikasi ringan seperti media sosial, telefon bimbit ini pastinya akan merosakkan anda. Bermain permainan PUBG Mobile masih boleh dilakukan dengan HP terkini dari Realme. Arya dari GadgetGaul cuba memainkan permainan popular menggunakan tetapan grafik sederhana. Akibatnya, permainan boleh dimainkan dengan baik.

3. Kualiti Kamera yang Baik


  Kini, kami kini beralih ke sektor kamera. Realme 3 dilengkapi dengan 2 kanta kamera utama, masing-masing adalah lensa kamera utama dengan saiz 13 MP dan satu lagi adalah lensa sekunder 2 MP untuk membuat kesan bokeh atau latar belakang blur pada foto. Kamera belakang disertakan dengan LED Flash dan juga ciri-ciri seperti HDR dan panorama. Di bahagian depan, kamera ini mempunyai lensa kamera selfie 13 MP yang dapat menghasilkan foto dengan warna dan ketajaman yang tepat. Untuk hasil kamera foto di belakangnya juga tidak mengecewakan. Menurut GSMArena, dalam keadaan cahaya yang mencukupi, telefon bimbit ini dapat menghasilkan foto yang berkualiti. Sebaliknya dan terperinci adalah sempurna, walaupun rentang dinamik kelihatan kurang. Walau bagaimanapun, GSMArena berkata bahawa ini masih dapat diatasi dengan ciri-ciri HDR yang ada. Oh ya, kamera Realme 3 HP ini telah disokong oleh teknologi kecerdasan buatan yang mampu menyesuaikan kamera ke objek yang ingin dituju, mulai dari tumbuhan, makanan, haiwan ke bangunan. Di samping itu, kamera HP ini juga disokong oleh ciri rangsangan kroma untuk memperbaiki warna foto untuk menjadikannya lebih hidup. Tidak lupa, Realme juga menyediakan kamera HP terkini dengan ciri Nightscape, khusus untuk mengambil gambar pada waktu malam.
BAGIKAN SEGERA WhatsApp

SARAN DARI KAMI

Post a Comment