2 Hari Jalan jalan dengan Motor Curian, Warga Prabujaya Prabumulih Tertangkap



Sektor Polis Rambang Kapak Tengah (RKT) berjaya menangkap kedua-dua pelaku kecurian motosikal yang dimiliki oleh penduduk Warsonto (30) penduduk Hamlet I, Pagar Agung Village, Daerah Rambang, Muara Enim, yang terjadi di Desa Hamlet VI Kemang Tanduk baru-baru ini. Selasa (05/11 / 2019).

Adalah diketahui bahawa kedua-dua pelaku tersebut mempunyai inisial WJ (17) yang masih pelajar, penduduk Kampung Kemang Tanduk dan rakannya RR (17) Penduduk Kampung Jaya Jaya, Daerah Prabumulih Timur.

Ketua Polis Prabumulih Adjunct Pesuruhjaya Kanan I Wayan Sudarmaya SH SIk MH melalui IPG Pusat Kapambang Rambang Kapak IPDA (RKT) IPB Budiyono menjelaskan, kecurian motosikal bermula ketika korban berada di Desa Hamlet VI Desa Kemang Tanduk untuk bertemu dengan saudara-saudaranya.

"Pada masa itu, mangsa berada di tempat kejadian dan meletak motosikalnya. Selepas tidak lama, motosikal itu tiba-tiba hilang, dengan itu membuat mangsa melaporkan perkara tersebut kepada Polis Sektor RKT pada 30/10/2019, "kata ketua polis, Selasa (11/05/2019).

Selain itu, setelah mendapat laporan terus Budiyono, anggota segera melakukan penyidikan dan mendapatkan karakteristik pelaku dan segera mencari pelaku.

"Pada petang ini, sekitar 3:00 pagi, ahli kami menerima maklumat bahawa para pelaku berada di kediamannya di Gg. Kampung Rambutan Prabujaya dan segera menangkapnya tanpa perlawanan, "jelasnya.

Beliau juga menjelaskan, para pelaku dan bukti dalam bentuk tunai dari penjualan motor sebesar Rp 1.350.000 dan kunci T telah diamankan di Balai Polis Rambang Kapak Tengah untuk penyelidikan lebih lanjut.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel