Bila Mandi Bersama Suami, Isteri Dapat Pahala Ibarat Sedekah 1000 Ekor Kambing

Bercerita perihal mandi, itu memang menjadi aktiviti wajib setiap antara kita untuk membersihkan diri. Malah sebagai ibu, kita juga sudah biasa memandikan anak-anak semasa mereka kecil.
Namun perasan atau tidak, ada satu perkara yang antara kita jarang hendak lakukan lebih-lebih lagi setelah berusia.
Apakah ditu? Ia adalah mandi dengan pasangan.
Mungkin kalau ada yang pernah buat pun sekadar di awal-awal perkahwinan sahaja. Namun bila usia perkahwinan semakin matang, terasa segan dan malas pula untuk terus melakukan aktiviti nan romantis ini.
Sebenarnya, alangkah ruginya kita sebagai isteri jika tidak mengekalkan amalan mandi bersama suami. Nak tahu apa sebabnya, jom semak!
5 Manfaat Mandi Bersama Pasangan
#1 Kekal romantis
Cara untuk kekal romantis memang banyak, dan salah satu daripadanya adalah dengan mandi bersama. Apabila suami dan isteri melakukan aktiviti privacy sepertinya ini yang dilakukan bersama-sama akan menambah keharmonian dan romantisnya hubungan di dalam rumah tangga dapat dikekalkan.
#2 Bentuk badan lebih menawan
Tidak dinafikan bila bentuk badan semakin kurang menarik boleh menyebabkan sesetengahnya berasa malu untuk mandi bersama. Namun jangan jadikan ini alasan tetapi jadikan ia sebagai semangat untuk berusaha menjaga bentuk badan dengan sebaik mungkin agar terlihat sempurna di mata pasangan.
#3 Dapat pahala ibarat sedekah 1000 ekor kambing kepada fakir miskin.
#4 Tubuh lebih bersih
Setuju atau tidak, bila mandi bersama sebenarnya lagi mudah untuk kita dapat membersihkan diri? Apa tidaknya, saat mandi bersama itulah bolehlah suami tolong sabun dan gosok pada bahagian-bahagian badan yang tidak dijangkau oleh tangan kita sendiri.
#5 Hilangkan str3ss
Kalau sesiapa yang belum pernah mandi bersama, baik cuba sekarang dan rasa kesannya. Biasanya selepas mandi bersama suami anda akan rasa lebih tenang dan bebanan atau tek4nan kerja akan hilang.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Islamik Info
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @IslamikInfoMedia
Sumber : Keluarga

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel